Manusia dan Hati

March 14, 2019


manusia adalah insan yang sinonim dengan perasaan.. kerana lahirnya manusia ini adalah untuk menyinari dan menghiasa drama di dunia.. sama ada drama ini akan menjadi satu ibadat yang bermanfaat atau menjerumuskan insan ini ke dalam satu lembah maksiat.

pernah dengar tak lagu 'JAGA LAH HATI JANGAN KAU KOTORI, JAGALAH HATI '
lagu tu masih terngiang kat telinga ni..

manusia ni bukan sahaja bermain dengan hati sendiri bahkan bermain dengan perasaan insan lain...
terkadang demi menjaga hati orang lain... hati sendiri disakiti... kemudian tidak puas hati mulalah menyakiti....

ALLAHU...
HATI ini lembut.. sejahat manusia ini jika dijentikkan kalimah keimanan, pasti sebak dirinya.. pasti merinti hatinya...
namun dek keegoaan diri... hati ni yang akan hancur begini...

kenapa hari ini aku nukilkan tentang hati..
kerana sedang aku memujuk diri yang dikhianati ....
depan mata diumpati...

tapi cukuplah aku melayani hati ini..
memafkan itu kan lebih baik..
pujuklah hati bahawasanya Allah memanga nak bagi sesuatu yang boleh dinikmati...
syukurilah ianya ain..

You Might Also Like

0 comments